D E R V Y N A S

Darboholizmas nebėra madingas ir kaip veikti efektyviai

Ilgą laiką buvo, oi atsiprašau, manau, kad dar ir dabar yra, labai populiaru naudoti frazę “aš esu labai užsiėmęs”, “oi nieko nespėju”, “turiu labai daug reikalų” jau išėjo iš šio gyvenimo eros. Dar 2012-iais metais, kai tik oficialiai prasidėjo mano rašymo karjera, buvau surezgusi tokį tekstą pavadinimu “Visi mes turime lygiai tiek pat laiko” (tik tuo metu straipsnis vadinosi „Filosofija neprisigėrus vyno“).

Ši taisyklė nepasikeitė iki šiol ir kolkas nesikeičia, iki kol nepradės veikti laiko mašinos. Tad

1. Jau aišku, turėdami visi tą patį ir tiek pat laiko galime jį išnaudoti efektyviai arba švaistyti.

2. Švaistyti irgi gal nelabai apsimoka, nes vartojimui pasiekus visišką apogėją, kalbama apie nulį švaistymo “zero waste”.

3. Lieka efektyvus laiko išnaudojimas. Šį žodį žinome iš verslo vadovėlių. Efektyvumas  – gamybos išteklių panaudojimas lygis, garantuojantis maksimalų rezultatą (ačiū savo marketingo dėstytojui). Vadinasi, nuo to, kaip mes panaudosime išteklius, priklausys ir mūsų rezultatas. Projekto, dienos, miego, valgymo, sekso, maudynių, knygos skaitymo ar straipsnio rašymo. Net sėdėjimo Instagram. Mano gyvenime, tai virsta tuo, jog kiekvienas dalykas, žingsnis ar veiksmas, kurį atlieku, turi duodi konkretų rezultatą, į kurį vietoje ir laiku įdėjus teisingą kiekį laiko bei išminties, atneša maksimaliai (man asmeniškai) tinkantį rezultatą. Vartoju žodžius “man”, “mano” ir “aš”, nes būtent aš ir veikiu pagal šią formulę. Kiekvienam ji netiks, nes mes visi esam skirtingi, tačiau, gal daliai jūsų padės surasti savo efektyvumo formulę.

Tęsiant apie galutinį rezultatą, jis turi būti toks, kokio jums reikia. Tam tikru atveju, gal jūsų tikslas tiesiog atsipūsti ir gerai pailsėti, tam tikru, – gerai pasimylėti, kitu, – uždirbti pinigų. Aš kalbu apie tai, kad gyvenimo kokybė ir efektyvumas nėra matuojama pinigais, tai matuojama darbais ir rezultatu, kurio siekėte jūs.

(akimirkos iš asmeninio albumo)

Tai mano šio pamąstymo REZIUME yra tokia, kad dirbti (ir gyventi) reikia efektyviai. Tai reiškia, tada, kai išeina ir turite įkvėpimo arba tiesiog ne 5 val sėdėti prie kompo bele sėdėti ir dešimt kartų eiti pasidaryti kavos. Geriau pasėdėti susikoncentravus būtent tiek laiko, kiek užima darbo atlikimas. Man irgi nėra itin lengva tai daryti, nes kolkas nelabai daug žmonių ar net klientų tai suvokia. Ypač, kai jie mato mano veiklas jau minėtame Instagram. Bet supraskit, geram darbui, kaip tik svarbiau laikyti teisingą ir motyvuotą mąstymo sistemą. Efektyvumas nekoreliuoja tiesiogiai su praleistu darbui laiku. 

Ai ir prieš paskutinis punktas iš mano magistrinio darbo (2013 m.), kurio tema buvo “LAISVAI SAMDOMŲ DARBUOTOJŲ SĖKMINGAI VEIKLAI REIKALINGOS KOMPETENCIJOS”.

Tai moksliškai pagrįstas atsakymas, kokių kompetencijų reikia, kad sėkmingai vystytumėte savo veiklą:

  1. Vidinė motyvacija
  2. Gebėjimas organizuoti savo veiklą
  3. Ryžtingumo kompetencija
  4. Laiko valdymo kompetencija
  5. Žinių valdymas
  6. Saviugda
  7. Emocinis stabilumas
  8. Empatija
  9. Proaktyvumas
  10. Planavimo kompetencija
  11. Komunikaciniai įgūdžiai
  12. Derybiniai įgūdžiai

O pabaigai patarimas: priimkite kiekvienas tą informacijos dalį, kurios jums reikia šiuo metu labiausiai. O jeigu turite daugiau klausimų ar pastebėjimų, rašykite į email’ą:

worksmart@urteconsulting.com

work&live smart

Facebook komentarai:
Share:

Parašykite komentarą